Mijn eerste Satire

Wie is de eerste springer?

Goh, of de hoeveelste is het wel niet al dit jaar? Wat bedoelen wij met een springer? Iemand die 2000 andere treingebruikers vertraagd.  Goh, lullig eh.  Wat zijn we weer ego en dom bezig als we dat tweeten. Waren wij daar al niet voor geblockt op twitter? Ach tenminste kregen we een lift.

Ik weet dat we al jaren onze mening, de ECHTE waarheid niet kunnen zeggen of durven uit te spreken, maar iemand moet het doen.

Ik vraag om hekken, rondom de rails, maar dan HOGE hekken onder stroom (in Arnhem hebben jullie dat op de brug, dus ik zie het probleem niet), aan de Nederlandse Spoorwegen . Ik vraag om mensen, aka de springers, niet voor de trein te springen… Iedereen kan heus wel een andere dag of traject kiezen.. Want twee springers in dezelfde stad, in minder dan 4 dagen die voor de trein springen, treft hetzelfde gebied steeds weer.

Zoals in Heerlen, blijken ze al een tijdje, mocht ik De Speld moeten geloven, bezig zijn met Spoor 13. Na onderzoek blijkt een grote percentage van de Nederlandse ‘vertraging’ te zijn verminderd. (De Speld, http://www.speld.nl/2011/07/31/ns-wil-zelfmoord-faciliteren).

Grappig is, ik ben elke ochtend en avond opgelucht sinds eergister, als er niemand zich voor mijn trein of degene ervoor gooit… Kom ik ergens tenminste… Of vroeg thuis. Kan ik eindelijk mijn chihuahua knuffelen en bier drinken met mijn Roomie.

Ik heb en zal geen spijt hebben om dit als eerste blog te hebben geplaatst. Ik ben de zoveelste Nederlander die deze factor als ‘vervelend en vermoeiend’ ervaart…. Ik kom voor mijn frustratie uit.

Aan de aanstaande Springers voor trein, wees gewaarschuwd: Trots kan je niet zijn, laf wel.

PS: Puisterigen gothics mogen thuis blijven, we hebben jullie door.

Live from Poppy Shark

Leave a Reply

